Pelletsförbundets Nätverksträff i Stockholm 26 oktober 2023

Välkommen till Nätverksträff med Strategidiskussion 2023 för medlemmar i PelletsFörbundet

2023 års Nätverks- och Strategimöte äger rum i Stockholm torsdagen den 26 oktober.

Tider:

25 oktober

19:00 Bishops Arms, Elite Palace Hotel, St Eriksgatan 115, Stockholm

26 oktober

08:45-09:00 Registrering och kaffe

09:00-14.30 Nätverksmöte

Plats: Dalasalen, Elite Palace Hotel, St Eriksgatan 115, Stockholm

Anmäl dig via denna länk

PelletsFörbundets Nätverksmöte hålls i Stockholm i Dalasalen på Elite Palace Hotel på St Eriksgatan 115,  Nätverksmötet genomförs med presentationer kring aktuella frågor samt diskussioner kring strategisk inriktning för PelletsFörbundets verksamhet. Välkommen till en intressant dag den 26 oktober och på en informell middag klockan 19:00 den 25 oktober, på Bishops Arms på Elite Palace Hotel, kvällen innan nätverksmötet.

Tips på annat hotell i närheten med rabatt vi LRF Samköp: Best Western Plus Time Hotel

08:45  Registrering med fika

09:00 Inledning

Aktuella aktiviteter för att öka kunskap och förtroendet för användning av pellets
– Lagerstatistik för pellets – Hur går det med Energimyndighetens plan att börja med månadsstatistik?
Johan Vinterbäck, handläggare på Energimyndigheten kommer att presentera ett system för lagerstatistik för pellets som Energimyndigheten kommer att starta. Pelletsproducenter, stora användare och stora handlare av pellets kommer att rapportera lagerstatistik.

– Pelletsprisindex – Så kan prisrisk för köpare och säljare minska med månadsvis uppdatering och publicering av pelletsprisindex.

Ökade investeringar i pelletsproduktion
– Arctic Paper Grycksbo bygger ny pelletsfabrik.
Ville Johansson, verksamhetsutvecklare, Arctic Paper Grycksbo  kommer att förklara varför Arctic Papers investerar 285 miljoner kronor i en uppdatering av sin energianläggning och en ny pelletsfabrik med kapacitet på 55 000 ton pellets per år.

– Aktuell uppdatering av andra nya projekt i Sverige

Strategidiskussion
– Lärdomar från förra årets diskussion om tillgång, leverans och kommunikation kring pellets, samt diskussion om prioriteringar i Pelletsförbundets verksamhet.

12:30 Lunch

13:30 Aktuella aktiviteter inom småskalig användning av pellets
– ENplus – kvalitetscertifiering av pellets, exempel från praktiskt arbete med ENplus i Sverige och internationellt.
Peter Petersson, vd  Stockhorvan Trä & Pellets som kommer att presentera sina erfarenheter av att producera och marknadsföra ENplus-certifierad pellets i Sverige och utomlands.

– Pelletskaminkampanjen – uppdatering.

– Småhusbidraget – Vad gäller?

– Uppdatering av Rika Swedens nylansering i Sverige – med förhandsvisning av premiumbutiken i Stockholm.
Välkommen till en unik förhandsvisning av Rika Swedens nya utställningslokal och premiumbutik för pelletskaminer i Stockholm. Annika Rutegard, landschef på Rika Sweden är på plats och berättar om lanseringen.

14:30 Avslutning med fika

15:00 – 16:30 Styrelsemöte i Pelletsförbundet

Uppdateringar och ändringar i programmet kan  förekomma.

Anmäl dig nu på denna länk