Brommö skärgård

När Bo Åsenhielm på Svenska Sekelhus i Skövde samt Brommö skärdgård i Mariestad,planerade Seaport Laxhall, ett nytt fritidsområde i hjärtat av Brommö skärgård, hämtade han inspiration från modern arkitektur och kombinerade med bekväma planlösningar och stilfulla och miljöriktiga materialval för att skapa ett inspirerande och lättskött boende i maritim miljö.

Vår målsättning var att våra öppna, ljusa och stilrena hus, ritade för socialt umgänge året runt, skall upplevas som ett exklusivt och trivsamt sjönära boende med alla önskbara bekvämligheter inom räckhåll. Med öppen dörr mot soldäck eller uteplats på sommaren och en modern pelletskamin som minskar uppvärmningskostnaden vintertid och skapar trivsam värme när höstrusket sätter in.

Valet av Ariterms pelletskamin Lilla Frö Drag var enkelt då den kunde installeras direkt mot ytterväggen med rökkanalen ut genom väggen. Lilla Frö har dessutom en design och format som passar perfekt in i vår planlösning. Man kan njuta av eldens sken samtidigt som kaminen fungerar helautomatiskt utan störande rök och klarar hela uppvärmningen när man är på plats.

Jag är jättenöjd och ser pelletskaminen som pricken över i när det gäller att skapa det ultimata fritidsboendet. Den borgar för både trivsel, skön värme och halverade uppvärmningskostnader.

Bo tillägger att i en miljö som denna är det även en extra bonus att veta att kaminen är en miljö- och klimatsmart värmekälla.