Pelletsförbundet i Almedalen

Mingel och seminarium torsdagen 2 juli, 13.00 – 15.00

Välkommen till en eftermiddag med Pelletsförbundet i Almedalen! Torsdagen den 2 juli bjuder vi på en spännande eftermiddag om grön energikonvertering på fartyget Briggen Tre Kronor. Efter lunchmingel på däck kl 13.00 fortsätter vi till Salongen för ett seminarium med politisk debatt kl 14.00. Under rubriken ”Grön energi och svarta siffror – så får vi industrin att blomstra med energiomställning” lyfter vi fram pelletsbranschens roll i ett ekologiskt och ekonomiskt hållbart energisystem. Hur får vi fler företag att gå från fossil till grön energi? Vilka lärdomar finns från företag som redan gjort resan, och vad kan politikerna göra för att öka takten i övergången? Det är några av de frågor vi diskuterar tillsammans med företagsledare och politiker i Energikommissionen. Varmt välkommen till en fulladdad eftermiddag med oss!

OBS! Seminariet är öppet för alla medan lunchminglet kräver anmälan.

Plats: Briggen Tre Kronor
Datum: 2 juli
Tid: 14.00 – 15.00

Medverkande: Christer Kilersjö, VD, Eksta Bostads AB. Marie Berglund, Råvaruchef, NCC Roads. Anders Nygårds, VD, Arctic Paper Grycksbo. Christina Lindström, Marknadschef, KLM Energi&Mekanik. Rickard Nordin, Ledamot Energikommissionen, Centerpartiet. Maria Strömkvist, Ledamot Energikommissionen, Socialdemokraterna. Stefan Henningsson, Klimatexpert, WWF Sverige (moderator).

Kontakt: Jörgen Mannheimer, 0707-203020, jorgen.mannheimer@greenboxenergy.se

Mer info: Region Gotland